Azad kooh آزاد کوه
 

 
about ECO_ADVENTURE & CLIMBING
 
 
   
 
Tuesday, November 11, 2008
 


BYABAN ! photo : abbas jafari

پاره اي از سفرنامه بيابان

به نان نشسته بودیم که پیرمرد از راه رسید بی تعارف تقاضای آب کرد .در خصلت آدم های بیابان تعارف راهی ندارد . تشنه تشنه است و توهم که اب داری و تمام! پک و پوزش را که از اب پاک کرد به تعارف ما بر سفره نشست لقمه ای گرفت و فرو داده و نداده گفت عمو مگر ما خودمان بیل به کمر مان خورده !!که یکی دیگر بیاید انغوزه بیابانمان را ببرد ؟!
بیش از هر چیز مرد بیابان حرفش حرف انغوزه بود و مرافعه هایشان با یزدی ها و. دیگرانی که از دور ها می امدند و انغوزه بیابان او را جمع می کردند آنغوزه در بیابان های خدا حکم جواهر داشت و از پولی که از آنغوزه میشد در آورد می توانست نان داشته باشد و شتر چیزی که اکنون نداشت و در پی داشتنش هرم آفتاب و طوفان شن جلودارش نبود خط و شکن پیشانی آفتاب خورده اش به شصت سالگی راه می برد و در همه شصت سال عمرش از بیابان خالی اطراف بیرون نرفته بود و نمازش را که سلام داد پرسیدم قبله از چه راهی یافته است رو به سمت کوهی اشاره کرد که در هرم افتاب ظهر و سراب به لوزی شکسته بسته ای می مانست و گفت :
- قبله که از هر جا بروی پیداس شب به راه مکه روز به افتو ! تازه خدا را به دل يافته ایم قبله بهانه است و بلند شد که تا برود. بطری آب معدنی همراهش کردیم .
پرسید این خالی اش را به کار ندارید . گفتیم نه اگر بیشتر می خواهی خالی هم زیاد داریم . چند تایی برداشت و زیر لب گفت تو این بیابون قمقمه خالی هم غنیمت است. رفت ! گم شد در هرم بیابان و سراب با دنیای خلوتش. دنیایی خالی تر از بیابانی که از آن او بود و چاهی وآنغوزه ای که دیگرانش به یغما می بردند !

عباث

Comments:
سلام استاد گرامي
خدمتات عارض شويم خيلي مطلب زيبايي بود اين تبحر در نوشتن قابل ستايشه
به هر حال ممنون هرز گاهي مارو از اين شهر مي كشانيد به دنياي پاك و ساده و بي الايش يك بيابان
شاد باشي
ارادتمند فرشيد
 
زیباترین گل با اولین باد پاییزی پرپر
با وفاترین دوست به مرور زمان بی وفا میشود
این پرپر شدن از گل نیست از طبیعت است و این بی وفایی از دوست نیست از روزگار است
 
با سلام. جا داره که پیش از هرچیز از شما بخاطر این عکسهای زیبا و هنرِ ارزنده تون تشکر کنم. اما سوالی که از خدمتتون داشتم در مورد مجله نشنال جوگرافی بود. من علاقه زیادی به عضویت در این مجله دارم اما نمیدونم از چه طریق برای عضویت و دریافتش اقدام کنم. بسیار بسیار خوشحال میشم اگه لطف کنین و منو از راهنمایی تون بهره مند کنین. منتظر ایمیل شما هستم. با سپاس فراوان.
 
راستی، اگه ممکنه لطف کنین و به آی-دی یاهوی من پیغام بفرستین. ممنون
malakeh_zavoshi@yahoo.com
 
You have a great bolg, full of attractive picture.
Good luck.
 
You have a great bolg, full of attractive picture.
Good luck.
 
سلام
عمو عباث
من مرتب مطالب شما رو دنبال می کنم
متن و عکساتون فوق العادن
 
من چقدر دلم جر مي زد يك چيزي بگويم
يك حرف ساده ي قشنگ
اما درنگ ندانستن نمي گذاشت
كلمه كم مي آوردم
...
مثل همیشه های گذشته اومدم و زیباییهای عباث رو دیدم و باز نتونستم چیزی بگم که شایسته بزرگی اون باشه.امیدوارم مثل همیشه سرفراز و برقرار باشی
یا علی
ارادتمند ، رضا
rezanamazi2003@yahoo.com
 
با درود و آرزوی شادکامی شما دوست همنورد ... توجه شما را به متن بیانیه تیرول که در وبلاگ " فرهنگ کوه " منتشر شده است جلب می کنیم و از جنابعالی در اطلاع رسانی هر چه بیشتر آن درخواست همکاری داریم ... با سپاس
http://farhangekouh.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
 
مدت زیادی هست که مطالب و عکس های زیبایتان را دنبال می کنم. من هم وبلاگ کوچیکی دارم و در آن از دلتنگی هایم می نویسم. هرچند به پای نوشته های شما نمی رسه.
به وبلاگ قشنگ شما هم لینک داده ام.
 
وای که چقدر قشنگ بود عباس.. وای که چقدر قشنگ بود
 
Post a Comment

 

 
 
 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.  

Home